czwartek, 23 maja 2019

pesto z jarmużu

Ostatnio dostałam naręcza świeżego jarmużu i długo dumałam co kreatywnego z niego zrobić. Część umieściłam w portugalskiej zupie caldo verde (przepis znajdziecie TUTAJ), część zmiksowałam na sok z dodatkiem jabłka i ananasa (TUTAJ), a z całej reszty zrobiłam po prostu wielki słój pesto, które potem zajadałam na kanapki, jako dodatek do pieczonych warzyw czy makaronu. I dziś dzielę się właśnie tym przepisem. 

A jeśli też lubicie pesto to na blogu znajdziecie ich już kilka wersji:
- z bazylii (TUTAJ lub TUTAJ)
- ziołowo-migdało we (TUTAJ)
- z pieczonych buraków (TUTAJ)
- pietruszkowo-orzechowe (TUTAJ)
- z liści rzodkiewki (TUTAJ) w duchu LESS WASTE :) 
- z rukoli (TUTAJ)

pesto z jarmużu


składniki:
(na średni słoik)
- 120-150 g liści jarmużu (bez twardych łodyg)
- 3 ząbki czosnku
- pół szklanki migdałów lub innych orzechów
- 50 g parmezanu, pokrojonego
- 120-150 ml oliwy
- świeżo zmielone sól i pieprz

do podania:
- świeże warzywa sezonowe (w moim przypadku surowy groszek cukrowy)
- pieczone warzywa (u mnie kalafior pokrojony w grube plastry, doprawiony solą i pieprzem i upieczony w 200 st. przez ok.30-40 minut)


Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i miksujemy, aż do uzyskania jednolitej konsystencji z delikatnie wyczuwalnymi malutkimi grudkami orzechów. Przekładamy do słoiczka. Jeśli chcemy przetrzymywać pesto dłuższy czas najlepiej jego wierzch zalać cienką warstwą oliwy.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...