niedziela, 6 stycznia 2019

sałatka z pstrągiem i ziemniakami w bazyliowym pesto

Dzień dobry w Nowym Roku! Mam nadzieję, że macie się zdrowo i pogodnie :) Tego Wam życzę!

Wspominałam w jednym z wcześniejszych wpisów, że od stycznia czeka mnie jedzeniowy reżim. Na kilka miesięcy zrezygnowałam z nabiału, glutenu, jajek i części orzechów czyli produktów, które według wyników krwi mi nie służą. I wiecie co? Nie taki diabeł straszny. Po pierwszych lękach zaczynam odczuwać satysfakcję z nowo przyjętej kulinarnej drogi. Czuję, że wszystko co jem ma wartość i nie obciąża mojego organizmu. Zobaczymy co przyniesie czas, ale ta dieta już zdążyła pozytywnie wpłynąć na moją kreatywność i ma odbicie w różnorodności posiłków. Będę się z Wami dzieliła pomysłami i udowadniała, że dzień bez pszennych wypieków nie jest dniem straconym ;) Za to dzień z takim obiadem jak poniżej daje sporo radości! 

P.S. Na blogu 4 lata temu (!) pojawiła się już sałatka z ziemniakami w roli głównej - jeśli lubicie też pieczarki, suszoną szynkę, szpinak i pleśniowy ser to zajrzyjcie koniecznie TUTAJ. Obydwie propozycje są bardzo sycące!


sałatka z wędzonym pstrągiem i ziemniakami z bazyliowym pesto


składniki:
(na 1 porcję)

- 2- 3 świeżo ugotowane ziemniaki (przygotowuję je na parze, smakują mi najbardziej!)
- domowe pesto*
- kilka pomidorków koktajlowych
- kawałek wędzonego pstrąga
- garść rukoli
- świeżo zmielone sól i pieprz
- kiełki i liście bazylii do przybrania

Ugotowane i lekko ostudzone ziemniaki mieszamy w miseczce z pesto. Tak przygotowane warzywa rozkładamy na rukoli, dokładamy połówki pomidorków i kawałki ryby. Całość doprawiamy delikatnie solą i pieprzem, dekorujemy kiełkami i listkami bazylii. Podajemy zaraz po przygotowaniu.


Smacznego!

* Z racji tego, że unikam teraz nabiału zrobiłam pesto okrojone składnikowo (bez parmezanu) - szklankę listków bazylii zmiksowałam w blenderze z 1 łyżką pestek słonecznika, dużym ząbkiem czosnku, oliwą (do uzyskania lepkiej konsystencji) i odrobiną soli. Możecie oczywiście użyć też gotowego pesto! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...