wtorek, 23 lipca 2013

letnia sałatka z soczystym arbuzem

Do stworzenia tej sałatki zainspirowało mnie podobne danie zaserwowane na początku lata w restauracji greckiej w Gdyni. Postanowiłam spróbować stworzyć własną wersję. Mam nadzieję, że taka lekka kompozycja Wam się spodoba i będzie smakowała tak samo jak mi!






sałatka z arbuzem, awokado i fetą

składniki:
(na 4 nieduże porcje)

- pół kostki twardej fety
- dojrzałe awokado + łyżeczka soku z cytryny
- kilka większych kawałków arbuza
- 1 czerwona cebula
- garść pestek słonecznika

sos miodowo-czosnkowy:
- ząbek czosnku
- łyżka miodu
- łyżka soku z cytryny
- 4 łyżki oliwy
- świeżo zmielone sól i pieprz

- do podania np. kukurydziane wafle lub miseczki z ciasta francuskiego bądź ciasta filo


1. Awokado obieramy i kroimy na kawałki, skrapiamy sokiem z cytryny (po to żeby nie ściemniało), odstawiamy na bok. Fetę i arbuza kroimy na dowolnej wielkości części (choć według mnie najlepiej smakują te duże), cebulę tniemy w krążki. Składniki układamy na kukurydzianych waflach (jeśli nie mamy podobnych produktów, może być po prostu talerz) i posypujemy je ziarnami słonecznika.

2. W niedużej miseczce przygotowujemy sos. Rozcieramy przeciśnięty przez praskę czosnek z solą i łyżką miodu. Dodajemy oliwę oraz sok z cytryny. Mieszamy dokładnie składniki i na koniec doprawiamy je świeżo zmielonym pieprzem.

3. Sałatkę polewamy sosem bezpośrednio przed podaniem. Kukurydziane wafle są na tyle nieduże i poręczne, że sałatkę można jeść jak kanapkę.


Smacznego!  

2 komentarze:

  1. Coz za fantastyczny pomysł podania takiej lekkiej sałatki na waflu kukurydzianym! Braaawo!!Można ja sobie schrupac nawet trzymajac w reku, ekstra.

    OdpowiedzUsuń
  2. dobrze to wygląda, naprawde:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...