poniedziałek, 24 września 2018

owsiane ciastka z węgierkami i kakao

W tym sezonie wśród konsumowanych przeze mnie owoców zdecydowanie królują śliwki! Chyba jeszcze nigdy nie jadłam ich w takiej ilości. I choć najbardziej smakują mi "na świeżo", to co jakiś czas mam ochotę zaszaleć i wpleść je w jakiś wypiek. Była już crostata o której wspominałam w ostatnim poście (KLIK), przepyszne ucierane ciasto (KLIK),a będą na pewno te puszyste placki (KLIK) i być może dżem z migdałami oraz wanilią (KLIK). O ciastkach ze świeżymi śliwkami nigdy nie słyszałam i przyznam, że przepis budził początkowo moją wątpliwość, ale efekty bardzo zadowoliły. Ciastka są zdrowe i sycące, świetnie sprawdzą się nawet na śniadanie. Najlepszą konsystencję osiągają lekko schłodzone. Warto spróbować! 

owsiane ciastka z węgierkami i kakao
(wg przepisu z Kwestii Smaku)


składniki:
(na ok.12 ciastek)

- 100 g płatków owsianych
- 90 g mąki (użyłam pełnoziarnistej)
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1,5 łyżki kakao
- 1 łyżeczka mielonego cynamonu
- 1 jajko
- 3 łyżki oleju kokosowego (lub masła)
- 110 ml syropu klonowego (lub płynnego miodu)
- 300 g śliwek węgierek


Piekarnik rozgrzewamy do 170 stopni. W średniej misce łączymy płatki, mąkę, proszek do pieczenia, kakao i cynamon. W drugim naczyniu mieszamy jajko, olej, syrop oraz drobno pokrojone śliwki. Mokre składniki przelewamy do suchych, mieszamy do ujednolicenia konsystencji. Nakładamy po łyżce masy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, delikatnie spłaszczamy. Ciastka pieczemy 15 minut. Studzimy. Są dość miękkie i dobrze sprawdza się przechowywanie w lodówce.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...