czwartek, 16 czerwca 2016

drożdżowe z rabarbarem i truskawkami

Powiem szczerze. Tego ciasta nie upiekłam sama. Zjadłam natomiast z pięć kawałków i gdyby tylko nie powstrzymywała mnie przyzwoitość pochłonęłabym znacznie więcej! Drożdżowe przygotowała bliska mi Warszawianka, która w tego typu wypiekach nie ma sobie równych. Podzieliła się ze mną przepisem. Tym razem jedynie fotografowałam... i konsumowałam ;) Sezon rabarbarowo-truskawkowy w pełni więc korzystajcie!

Pozdrawiam z deszczowego dziś Gdańska.


drożdżowy placek z rabarbarem i truskawkami
(wg Kwestii Smaku)


składniki:
(na formę ok.25x35cm)

ciasto
- szklanka mleka
- szklanka cukru
- 200 g masła
- 4 jajka 
- 50 g świeżych drożdży (lub 2 opakowania drożdży instant - 2x7g)
- 4 szklanki mąki pszennej

owoce
- 600 - 700 g rabarbaru i truskawek (wybieramy jeden owoc lub łączymy pół na pół)

kruszonka
- 150 g mąki pszennej
- 50 g mąki ryżowej lub ziemniaczanej
- 250 g cukru
- 125 g zimnego masła, pokrojonego na kawałeczki


Do małego garnka wlewamy mleko, dodajemy cukier oraz pokrojone w kostkę masło. Całość podgrzewamy, aż składniki się rozpuszczą. Masę przelewamy do dużej miski i miksujemy z jajkami. Wkruszamy drożdże i dalej miksujemy. Miskę przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 2 godziny w ciepłe miejsce. Po upływie tego czasu do ciasta dodajemy mąkę i miksujemy je (najlepiej końcówkami do ciasta drożdżowego) przez ok.15 minut, aż osiągnie elastyczność i gładką strukturę. 
Formę smarujemy masłem i wykładamy papierem do pieczenia. Wylewamy do niej ciasto i odstawiamy.
Składniki kruszonki rozcieramy w misce, aż do uzyskania grudkowatej konsystencji.
Rabarbar kroimy na 1/2 cm kawałki, truskawki dzielimy na ćwiartki. Owoce rozsypujemy na drożdżowym cieście, na nich rozkładamy równomiernie kruszonkę. Ciasto odstawiamy na 30 minut, aż lekko podrośnie. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni (góra i dół). Ciasto wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy z otworzonymi drzwiczkami przez 20 minut. Po tym czasie drzwiczki zamykamy i dopiekamy ciasto przez pół godziny, aż się lekko zarumieni, a włożony do środka patyczek będzie suchy. Studzimy przed podaniem. 


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...