sobota, 14 marca 2015

weekendowe śniadanie: naleśniki z jabłkami

Nie lubię smażyć naleśników, ale lubię je jeść! I pomimo, że stanie nad patelnią i pilnowanie ciasta (i to nie tak idealnie cienkiego, jakie bym chciała!) naprawdę nie napawa mnie radością, to już konsumowanie i owszem :) Dlatego porywam się na naleśnikowe śniadania raz na jakiś czas - wychodzę z założenia, że trening czyni mistrza. Najczęściej jemy naleśniki z domowym dżemem. Tym razem postanowiłam zrobić eksperyment i połączyłam je jeszcze na etapie smażenia z jabłkami. Wystarczy gorące krążki posypać odrobiną cukru pudru i pyszne śniadanie gotowe! :) 




naleśniki z jabłkami


składniki:
(na ok. 15 sztuk)

- 2-3 duże jabłka (najlepiej kwaśne, np.antonówki)
- 2 łyżki cukru pudru
- 2 łyżki soku z cytryny
- 1 łyżka miodu


- 2 szklanki mąki pszennej
- 2 jajka
- 2 łyżki oliwy
- szczypta soli
- 1 szklanka mleka

- olej/masło do smażenia
- cukier puder do posypania


Jabłka myjemy, obieramy, oczyszczamy z gniazd nasiennych i kroimy w cienkie półplasterki. Owoce wrzucamy do miski, zasypujemy 2 łyżkami cukru pudru, zalewamy sokiem z cytryny i miodem - całość dokładnie mieszamy i odstawiamy (najlepiej do lodówki) na co najmniej 1 godzinę. 

Mąkę, jajka, oliwę, sól oraz mleko miksujemy, aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Na dużej patelni rozgrzewamy tłuszcz. Wylewamy na niego niedużą porcję ciasta i szybko (inaczej masa się zetnie i owoce nie będą miały w czym się zanurzyć) układamy na niej promieniście kawałki jabłek. Gdy spodnia strona naleśnika się zarumieni, przerzucamy go delikatnie na drugą stronę i dosmażamy.

Naleśniki najlepiej smakują prosto z patelni, posypane cukrem pudrem.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. a ja lubię smażyć naleśniki, rozlewać ciasto na patelni i ćwiczyć przerzucanie na drugą stronę :P ale najbardziej lubię jeść, oczywiście ;) pomysł z jabłkami baaardzo mi się podoba, muszę wypróbować przy kolejnym smażeniu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uuu, ja to nie umiem przerzucać! Przekładam łopatką :) Mam nadzieję, że spodoba Ci się wersja z jabłkami - jak lubisz smażyć to pewnie wymyślisz jeszcze niejedną wariację :)))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...