piątek, 22 marca 2019

28# buraczkowe piątki! BARSZCZ UKRAIŃSKI

Że też tak późno skojarzyłam buraki z ukraińskim barszczem... Ten w czystej postaci zawsze pierwszy przychodził mi na myśl, a odkąd gotuję właśnie ukraiński nie ma dla mnie lepszego dania! Uwielbiam połączenie słodkich buraków z kwaskowatością pomidorów. Do tego sycące ziemniaki i fasola - ten przepis to moje zimowe odkrycie! Nałogowo, od kilku miesięcy, przyrządzam tę zupę i zupełnie nie mam dość :)  


barszcz ukraiński
(wg przepisu z książki "Nowa Jadłonomia")


składniki:
(na ok. 6 porcji)

- olej do smażenia
- 1 cebula
- 1 ząbek czosnku
- 1 marchewka
- 4 średnie buraki
- 2 liście laurowe
- 4 ziarna ziela angielskiego
- 2 łyżki przecieru pomidorowego

- 2 średnie ziemniaki
- 1 puszka białej fasoli
- 2 litry bulionu
- 2-3 łyżki soku z cytryny
- garść natki pietruszki
- sól i pieprz


W dużym garnku rozgrzewamy olej. Cebulę kroimy w kostkę, czosnek w plasterki, a marchewkę i buraki w niewielkie słupki. Warzywa wraz z przyprawami (zielem i liśćmi) smażymy przez ok.12 minut. Dodajemy przecier i całość smażymy na dość dużym ogniu przez 3-5 minut, aż zawartość garna się lekko skarmalizuje. Dodajemy pokrojone w drobna kostkę ziemniaki, fasolę oraz bulion i gotujemy pod przykryciem 20-25 minut, aż do miękkości warzyw. Na koniec zupę doprawiamy sokiem z cytryny, natką drobno posiekanej pietruszki i świeżo zmieloną solą oraz pieprzem.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...