piątek, 11 stycznia 2019

26# buraczkowe piątki! BURACZANA GRANOLA

Kiedy okazało się, że powinnam wyeliminować z diety gluten, nabiał i część orzechów byłam przerażona. Bo jak teraz będą wyglądały moje śniadania?! Granola z płatkami i mnóstwem ziemnych orzeszków i migdałów, do tego kubek jogurtu naturalnego - to była moja codzienność. Ale okazuje się, że zamienników, nie mniej smacznych, jest mnóstwo! Znalazłam bezglutenowe płatki owsiane, skupiłam się na orzechach które mi nie szkodzą (np.włoskie czy nerkowce) i przestawiłam się na jogurty kokosowe (dostępne choćby w Lidlu), które bardzo mi smakują! :) A jeśli do takiego śniadania mogę jeszcze dorzucić swoje ulubione, zdrowe buraczki (w formie podpieczonego słodkiego puree, które zabarwia jogurt na przyjemny, delikatnie różowy kolor) to nic innego mi do szczęścia nie trzeba! Spróbujcie i Wy :)

Dobrego weekendu!


buraczana granola
(wg przepisu z książki "NOWA JADŁONOMIA")


składniki:
(na duży słoik)

- 1/2 szklanki orzechów włoskich
- 1/4 szklanki migdałów (użyłam nerkowców)
- 1/4 szklanki ziaren słonecznika
- 2 i 1/2 szklanki płatków owsianych (użyłam bezglutenowych)

- 3 łyżki płynnego oleju kokosowego
- 5 łyżek puree z pieczonego buraka
- 2 łyżki syropu z agawy
- 3/5 łyżeczki cynamonu
- 1/3 łyżeczki chili
- 1/4 łyżeczki soli

- 1 szklanka suszonej żurawiny (lub 1/2 szklanki suszonej żurawiny i 1/2 szklanki suszonej wiśni)


Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Orzechy grubo siekamy i łączymy ze słonecznikiem oraz płatkami. W dużej misce łączymy dokładnie olej z buraczanym puree, syropem z agawy i przyprawami. Do gęstej masy dosypujemy płatki z orzechami, całość mieszamy dokładnie i przekładamy równomiernie na wyłożoną papierem blachę. Granolę pieczemy przez ok.18 minut, 2-3 razy mieszając ją w między czasie. Po ostudzeniu dodajemy żurawinę, trzymamy w szczelnym pojemniku. 


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...