sobota, 15 grudnia 2018

brownie z masłem orzechowym

Temat brownie wraca do mnie jak bumerang. Bardzo lubię to ciasto, ale udało mi się jeść zarówno pyszne egzemplarze, jak i te które totalnie mnie zawiodły więc do realizacji każdego kolejnego przepisu podchodzę zawsze z lekką dozą nieufności. To brownie odbiega od tych, które znałam dotychczas. Spód jest bardzo zwarty, krem odrobinę lżejszy choć całość generalnie sprawia wrażenie "ciężkiego", ale to bardziej przez głębię smaku. To jest według mnie bardzo świąteczne ciasto więc bardzo Wam je polecam! :)

Dobrego weekendu!

           

brownie z masłem orzechowym
(wg przepisu z Kwestii Smaku)


składniki:
(na tortownicę o średnicy 24cm)

spód brownie
- 200 g masła
- 300 g gorzkiej czekolady
- 3 jajka
- 100 g drobnego cukru
- 135 g mąki

krem orzechowy
- 500 g mascarpone
- 70 g cukru pudru
- 350 g masła orzechowego

do posypania
- kakao
- cynamon
- posiekane orzeszki 


Piekarnik rozgrzewamy do 160 stopni. W małym rondelku rozpuszczamy masło, dodajemy 200 g połamanej czekolady oraz cukier, całość mieszamy aż masa uzyska jednolitą konsystencję, zdejmujemy z ognia. W średniej misce roztrzepujemy jajka, dodajemy do nich czekoladową masę. Po wymieszaniu składników dodajemy mąkę oraz pozostałą, grubo pokrojoną czekoladę, mieszamy. Masę wylewamy do wyłożonej papierem tortownicy i pieczemy przez 20 minut, studzimy.
Schłodzone mascarpone miksujemy kilka minut z cukrem pudrem. Dodajemy masło orzechowe i łączymy do uzyskania jednolitego kremu. Masę wykładamy na warstwę brownie, równomiernie rozprowadzamy, posypujemy kakao, cynamonem oraz posiekanymi orzeszkami. Ciasto podajemy po schłodzeniu.


Smacznego!

1 komentarz:

  1. 30 yr old Nuclear Power Engineer Shane Kleinfeld, hailing from Woodstock enjoys watching movies like Mystery of the 13th Guest and Coffee roasting. Took a trip to Monastery and Site of the Escurial and drives a Ferrari 250 GT California. Wiecej informacji

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...