niedziela, 25 września 2016

sposoby na jabłka: jogurtowy koktajl i chutney z rodzynkami

Lubię dostawać takie prezenty! Dziesiątki kilogramów jabłek z domowego ogródka to najlepsze co można mi dać ;) Pomijam trudy przetwórstwa i godziny spędzone nad obierkami. Radość z takich zapasów jest nie do podważenia. Od razu wzrasta we mnie aktywność kulinarna, szperam w przepisach i szukam propozycji na wykorzystanie danego produktu. Część ze wspomnianych owoców wyłącznie poddusiłam i zamknęłam w słoikach do wykorzystania w formie dżemu. Część przeznaczyłam na przepisy już mi znane (TU znajdziecie ich spis), a część na nowe i dziś prezentuję właśnie takie. Obydwie propozycje są szybkie (a koktajl nawet ekspresowy!) i bardzo smaczne. Korzystajcie! :) 




koktajl jogurtowy z jabłek
(wg przepisu z książki "O jabłkach" E.Mórawskiej)


składniki:
(na 2 szklanki)

- 300 ml świeżo wyciśniętego soku z jabłek
- 100 ml jogurtu naturalnego
- 2 łyżeczki miodu
- 1/2 łyżeczki esencji waniliowej

Wszystkie składniki mieszamy, aż do uzyskania jednolitej konsystencji koktajlu.



chutnej jabłkowy z rodzynkami
(wg przepisu z książki "O jabłkach" E.Mórawskiej)


składniki:
- 4 duże jabłka
- 2 duże cebule
- 3 cm świeżego imbiru
- 150 ml octu jabłkowego
- 150 g cukru trzcinowego
- 100 g drobnych rodzynek
- 1 łyżeczka mielonej gorczycy
- świeżo zmielone sól i pieprz


Owoce obieramy i kroimy w kostkę, cebulę drobno siekamy, a imbir ścieramy na tarce o drobnych oczkach. W średnim garnku łączymy wszystkie składniki sosu i gotujemy całość około godziny, mieszając od czasu do czasu. Gorący chutney przekładamy do wyparzonych słoików i dobrze zakręcamy.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...