poniedziałek, 28 września 2020

pralinki jaglano-kokosowe

Ciągnie mnie ostatnio do słodkiego, ale od dłuższego już czasu nie zadowalają mnie kupowane słodycze. Czasami skuszę się na coś gotowego i zazwyczaj przypłacam to bólem brzucha, niesmakiem po sztucznym składzie i mdłościami od nadmiaru cukru. Dlatego postanowiłam zrobić zdrowe pralinki na bazie kaszy jaglanej, posłodzone miodem i białą czekoladą (ta jest akurat średnio zdrowa ;), obtoczone w wiórkach kokosowych. Bardzo przypadły mi do gustu i już wiem, że będą dla mnie bazą do dalszych eksperymentów z domowymi truflami.


pralinki jaglano-kokosowe



składniki:
(na ok. 25 sztuk)

- 150 g suchej kaszy jaglanej
- tabliczka białej czekolady (100 g)
- 40-50 g oleju kokosowego
- 40-50 g miodu
- 150 g wiórków kokosowych


Kaszę jaglaną płuczemy wrzątkiem i gotujemy w wodzie (w proporcji 1:2) przez ok.15-20 minut, tak żeby ziarenka wchłonęły cały płyn, a kasza była lekko rozgotowana. Do gorącej jeszcze kaszy dodajemy drobno posiekaną czekoladę, olej kokosowy oraz miód (oleju i miodu warto na początek dodać mniej, potem ewentualnie dołożyć), całość dokładnie mieszamy i odstawiamy do lekkiego ostygnięcia, na ok. 15 minut. Z ciepłej jeszcze masy formujemy kulki wielkości włoskiego orzecha, obtaczamy je w wysypanych na głęboki talerz wiórach kokosowych i odkładamy na talerz. Przed podaniem pralinki schładzamy w lodówce.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...