piątek, 24 kwietnia 2020

34# buraczkowe piątki! Kaszotto gryczane z botwinką, porem i soczewicą

Uwielbiam to danie za jego smak, kolor i prozdrowotne właściwości! Cieszy moje oczy i brzuch ;) A do tego przygotowuje się bardzo szybko. Obiecajcie mi proszę, że w obecnym sezonie na botwinkę wypróbujecie ten przepis chociaż raz! Mnie panie w pobliskim warzywniaku już doskonale znają z upodobania do buraczków (i kiszonek!) i odkładają dla mnie najładniejsze pęczki botwinki. Także myślę, że to nie ostatnie słowo w temacie jej wykorzystania w kuchni - mam nadzieję, że uda mi się Wam podsunąć jeszcze wkrótce jakieś nowe pomysły, a tymczasem możecie też skorzystać z już istniejących na blogu (KLIK).
Dobrego weekendu!  



kaszotto gryczane z botwinką, porem i soczewicą


składniki:
(na 3-4 porcje)

- 1 pęczek botwinki
- 1 por
- 2-3 ząbki czosnku
- pół szklanki zielonej soczewicy
- pół litra bulionu warzywnego (opcjonalnie wody)
- 100 g kaszy gryczanej
- oliwa
- świeżo zmielone sól i pieprz
- do podania: pokruszony ser (np. feta lub kozi), natka pietruszki


W dużym garnku rozgrzewamy 2 łyżki oliwy i szklimy na niej pokrojonego w cienkie półplasterki pora (tylko jego jasną część, reszta do rosołu ;), po kilku minutach dokładamy pokrojony w plasterki czosnek, dusimy. W międzyczasie obieramy buraczki z botwinki i kroimy je na plastry, łodygi i liście drobno siekamy. Do pora dodajemy soczewicę, połowę bulionu oraz same buraczki z botwinki, gotujemy na małym ogniu przez ok. 20 minut. Dodajemy surową kaszę gryczaną, resztę bulionu i całość dusimy przez kolejne 15 minut. Dodajemy łodygi i liście botwinki i utrzymujemy na ogniu 3-5 minut. Kaszotto podajemy na gorąco, posypane serem i świeżą pietruszką.


Smacznego!



Przepis pochodzi z Kwestii Smaku.  

6 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...