czwartek, 30 stycznia 2014

sałatka czteroskładnikowa

Ta sałatka już zawsze będzie kojarzyła mi się z domem rodzinnym. Na śniadanie podawała ją moja Mama, później podjadaliśmy ją z siostrą o każdej porze dnia i nocy. Jest najprostsza na świecie, bardzo pożywna i naprawdę smaczna - mało kto nie lubi zawartych w niej składników. Rzadko robię ją w Gdańsku, ale jeśli już, dorzucam piąty kolorowy składnik - mój ulubiony szczypiorek. Maminy majonez zastępuję też najczęściej jogurtem, ale tak naprawdę i w tradycyjnej wersji bardzo mi ta propozycja odpowiada. Ta sałatka je się sama! :) Może też być dobrym rozwiązaniem na wartościową przekąskę w pracy. 


sałatka czteroskładnikowa


składniki:

- duża świeża czerwona papryka
- kostka szynki (ok.300g)
- kostka żółtego sera (ok.300g)
- puszka kukurydzy
- pęczek szczypiorku
- kubeczek jogurtu greckiego lub słoiczek majonezu 
  (można też wymieszać te składniki do sosu)
- świeżo zmielone sól i pieprz


1. Paprykę, szynkę i ser kroimy w niewielką kostkę i mieszamy składniki wraz z kukurydzą w średniej misce. Dodajemy drobno pokrojony szczypiorek, doprawiamy całość solą i pieprzem i mieszamy z jogurtem lub majonezem (kto lubi :).


Smacznego!





9 komentarzy:

  1. Tak niewiele potrzeba, aby stworzyć coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda :) zawsze mam lekkie obawy z publikowaniem takich prostych przepisów, choć tak naprawdę wiem jak wiele osób takich propozycji własnie szuka! sałatka naprawdę pyszna, polecam :)

      Usuń
  2. Też mam takie potrawy, które wyłącznie kojarzą mi się z domem rodzinnym, próbuję czasami odtworzyć je w Gdańsku, jednak nigdy nie smakują tak jak w domu ;) Sałatka baaaardzo apetyczna! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no więc myślę, że ja tą sałatkę tak rzadko robię dla siebie, bo też jednak najbardziej smakuje u Rodziców... pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Sałatka wygląda pięknie!! A jeśli dodatkowo kojarzy się z rodzinnymi wspomnieniami, to ma też w sobie bardzo wyjątkowy i ciepły charakter. Brawo Aniu!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam! Prosta, błyskawiczna do przygotowania i zjedzenia, a przede wszystkim pyszna! :) Polecam, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiedziałam, że ta sałatka zrobi furorę ;) niby nic takiego...a jednak!

      Usuń
  5. 26 year-old Librarian Salmon Wyre, hailing from Port Hawkesbury enjoys watching movies like "Time That Remains, The" and Coloring. Took a trip to Al Qal'a of Beni Hammad and drives a Mercedes-Benz 300SL. przeczytaj recenzje

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...