poniedziałek, 11 grudnia 2023

placki z komosy ryżowej i pieczarek

Mało mnie blogowo. W moje kulinarne rozmyślania wkradła się ostatnio architektoniczna konkurencja, choć przecież od zawsze ta strona jest przestrzenią na obydwa tematy. Od września jestem słuchaczką bardzo inspirujących międzywydziałowych studiów podyplomowych "Archi:kultura. Edukator architektoniczny". Pogłębiam swoją dotychczasową wiedzę i chcę wyjść z nią szerzej, poza cztery ściany pracowni, popularyzując naukę o złożonym, ale niezwykle istotnym środowisku zbudowanym. 

Trzymajcie kciuki za moją edukację, a tymczasem zostawiam przepis na pieczone placki z komosy ryżowej i pieczarek ;) Smacznego! 


placki z komosy ryżowej i pieczarek


składniki:
(na 8 placków)

- 1 szklanka komosy ryżowej (quinoa)
- 300g pieczarek
- 1 duża cebula
- 1-2 ząbki czosnku
- 3 łyżki sosu sojowego
- 2 łyżki zmielonego siemienia lnianego
- 2 łyżki mąki (u mnie bezglutenowa)
- 2-3 łyżki siekanych świeżych ziół
- świeżo zmielona sól i pieprz 

do podania:
- ulubiona sałatka
- jogurt


Komosę ryżową umieszczamy w garnku, zalewamy 2 szklankami wody, zagotowujemy i gotujemy na małym ogniu przez ok.10-12 minut, aż ziarenka wchłoną wodę. W międzyczasie na patelni podsmażamy drobno posiekaną cebulę i czosnek, dodajemy pokrojone drobno pieczarki i smażymy, aż do zarumienienia warzyw. Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni. W misce umieszczamy ugotowaną komosę i podsmażone warzywa, dodajemy sos sojowy, zmielone siemię, mąkę i świeże zioła. Całość dokładnie mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem wg uznania. Z masy formujemy nieduże kule, kładziemy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i lekko spłaszczamy. Placki pieczemy 30 minut, aż do delikatnego zezłocenia. Podajemy z ulubionymi dodatkami. Są dobre zarówno na ciepło, ja i na zimno. 


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...