piątek, 14 października 2022

43# buraczkowe piątki! proste buraczkowe placki

Rzadko smażę placki. Nie jestem najlepsza w staniu przy patelni i pilnowaniu czegokolwiek, najchętniej wrzucam co mogę do piekarnika. Ale czasami zdarza się, że złapie mnie chęć na zupełnie inne danie. I tak było tym razem. Przemyciłam ulubione buraki do wytrawnego ciasta, wyjęłam kilka dodatków i mogłam cieszyć się kolorowym weekendowym śniadaniem. 


buraczkowe placki


składniki: 
(ok.10 szt.)

- 120 g mąki (użyłam bezglutenowej)
- 75g upieczonego buraka
- 150 ml mleka roślinnego
- sok z połowy cytryny
- 2-3 łyżki drobno posiekanej pietruszki
- świeżo zmielone sól i pieprz
 
do podania:
- ulubione dodatki (u mnie guacamole, czerwona cebulka, kiełki, sezam)


W blenderze umieszczamy mąkę, buraczki, roślinne mleko oraz sok z cytryny, całość doprawiamy solą i pieprzem, miksujemy do uzyskania gładkiej i gęstej konsystencji ciasta. Dodajemy drobno posiekaną pietruszkę, mieszamy. Na patelni rozgrzewamy klarowane masło i nakładając po 1 łyżkę ciasta na porcję smażymy placuszki z obydwu stron, tak by lekko się przyrumieniły. Podajemy na ciepło z ulubionymi dodatkami.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...