wtorek, 25 sierpnia 2020

dyniowo-jaglane burgery

Burgery jaglane z burakiem (KLIK) to danie do którego wracam regularnie z niesłabnącą ochotą. Ostatnio postanowiłam jednak dać szansę dyni, która kilka dni temu zaczęła do mnie wołać z warzywnych półek. I tak oto znajdziecie poniżej przepis na kotlety z jej dodatkiem. Aromatyczne, bardzo sycące. Najlepiej smakują na pomoście w ciepły letni dzień!

Mało mnie tu tego lata... To dlatego, że ciągnie mnie do natury! Do spisania :)


dyniowo-jaglane burgery 


składniki:
(na 9-10 sztuk)

- 3/4 szklanki suchej kaszy jaglanej
- 3/4 szklanki pestek dyni
- 2 szklanki startej dyni (ok.600 g w skorupie z pestkami)
- 1 cebula
- 3 gałązki pietruszki
- 1/4 szklanki bułki tartej (użyłam bezglutenowej)
- 1/4 szklanki oleju
- 1/4 szklanki mąki (użyłam kukurydzianej)
- 2 łyżki sosu sojowego
- 1 łyżeczka wędzonej papryki w proszku
- szczypta ostrej papryki
- 1/2 łyżeczki papryki słodkiej
- 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
- 1/4 łyżeczki imbiru w proszku
- świeżo zmielone sól i pieprz


Kaszę jaglaną płuczemy i gotujemy pod przykryciem przez ok.15 minut w 1 i 1/2 szklanki wody, aż do jej wchłonięcia. Pestki dyni prażymy i lekko siekamy, dynię tarkujemy, cebulę i pietruszkę drobno kroimy. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Wszystkie składniki umieszczamy w dużej misce i zagniatamy kilka minut rękoma, aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Z masy formujemy kotlety, układamy w niewielkich odległościach na blasze i lekko spłaszczamy. Pieczemy 20 minut po czym odwracamy i dopiekamy kolejne 10 minut. Smakują świetnie zarówno na ciepło jak i na zimno. Podajemy z surówką bądź w bułce z ulubionymi dodatkami.


Smacznego!


Przepis pochodzi z jadłonomia.com.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...