wtorek, 21 sierpnia 2018

kuchnia dla... biegaczki! :)

Haha! Co jak co, ale takiego wpisu to się chyba mało kto spodziewał!!! A tu proszę :) Ta, co nigdy nie lubiła biegać, a za jedyny słuszny sport uważała przez całe życie ukochaną siatkówkę dwa dni temu zdobyła swój pierwszy medal za uczestnictwo w biegu ulicznym na dystansie 10 kilometrów! Dacie wiarę? :)) Niecałe pół roku temu (przy temperaturze - 9 stopni) zawzięłam się i zaczynając od naprawdę prymitywnych MARSZObiegów na miejskim stadionie doszłam do momentu, w którym ciągłym godzinnym biegiem wybiegałam dyszkę na świetnej miejskiej imprezie. I to nic, że swoim spokojnym tempem przekroczyłam metę z wymiataczką, która w tym samym czasie przebiegła najdłuższy z możliwych dystansów, czyli 15 km. To nic, że medal dostał każdy, kto ukończył choćby kilometr piąty. Ja i tak jestem dumna i w najśmielszych snach nie sądziłam, że taka mnie spotka miła rzecz na koniec lata :) Także sypnę Wam czasem jakimś przepisem z mojej nowej biegowej książki - poniższymi batonami owsianymi i pysznym ogórkowym izotonikiem posiłkowałam się w ostatnim dniu przygotowań do tego, bądź co bądź, sporego wysiłku. Oby bieganie weszło mi na dobre w krew! A i Wam życzę przełamania się i odnalezienia (pomimo braku czasu, który większości doskwiera) rzeczy, które Was cieszą i wzmacniają choć często okupione są nie lada trudem! 

Do spisania :)


baton owsiany
(wg przepisu z książki "RUN&COOK Kulinarny poradnik biegacza")


składniki:
(na pudełko wielkości 10x20cm, ok.10 batonów)

- 1 szklanka płatków owsianych (120 g)
- 2 czubate łyżeczki miodu (30 g)
- ziarenka wydrążone z 1 laski wanilii
- 5 dużych daktyli (130 g)
- 3 łyżki masła orzechowego (60 g)
- 2 małe garście orzechów ziemnych niesolonych (50 g)

- 2 łyżki oleju kokosowego (20 g)
- 1 tabliczka gorzkiej czekolady (100 g)
- 1 łyżeczka soli morskiej (5 g)

Płatki owsiane, miód, wanilię, daktyle i masło orzechowe miksujemy w blenderze do uzyskania zwartej, jednolitej masy. Całość przekładamy do pudełeczka wyłożonego papierem do pieczenia, równomiernie rozprowadzamy. Na spodzie rozkładamy orzeszki lekko dociskając je w masę. Chłodzimy 2 godziny.

Czekoladę razem z olejem kokosowym rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Na koniec dodajemy sól. Czekoladową masę wylewamy na schłodzony owsiany spód. Wstawiamy do lodówki na pół godziny. Kroimy ostrym nożem na batony. 



izotonik ogórkowy
(wg przepisu z książki "RUN&COOK Kulinarny poradnik biegacza")


składniki:
(na butelkę o pojemności ok.600 ml)

- 2 duże świeże ogórki (360 g)
- 2 czubate łyżeczki miodu (30 g)
- sok i skórka otarta z 1 cytryny
- 1 cm korzenia imbiru
- 1 garść listków świeżej mięty (10 g)
- 1 duża garść natki pietruszki (15 g)
- 1/4 łyżeczki soli morskiej (1.5 g)
- 300 ml wody


Obrane ogórki kroimy na mniejsze części i razem z resztą składników umieszczamy w blenderze. Całość dokładnie miksujemy, przecedzamy na drobnym sicie i przelewamy do szczelnej butelki. 


Smacznego!

1 komentarz:

  1. 21 year old Senior Editor Thomasina Pedracci, hailing from Clifford enjoys watching movies like Bright Leaves and Calligraphy. Took a trip to Yin Xu and drives a RX. Oficjalna strona

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...