piątek, 11 maja 2018

zupa solanka

Wiele słyszałam o tej zupie i zawsze chciałam ją w końcu przyrządzić. Jadłam to danie może 2-3 razy, przy okazji nielicznych wizyt w restauracjach serwujących kuchnię wschodnią. W każdej z nich zupa smakowała zupełnie inaczej. Równie odmienny smak odnalazłam w swojej wersji. Łączy w sobie zaskakujące nuty, jest dość tłusta, lekko pikantna i kwaskowata. Przypomina trochę portugalskie caldo verde (świetny przepis na tę zupę z jarmużem znajdziecie TUTAJ). To bardzo treściwe danie - talerz solanki z powodzeniem zastąpi dwudaniowy obiad :)

Dobrego weekendu!

solanka
(wg przepisu z książki "Mamuszka")


składniki:
(na 4-6 porcji)

- 2,5 litra wywaru wołowego
- 250 g grubo pokrojonej kiełbaski*
- 3 łyżki oleju słonecznikowego
- 1 cebula, pokrojona w kostkę
- 1 łyżka koncentratu pomidorowego
- 1 marchew starta na grubych oczkach tarki
- 1 łyżeczka cukru
- 100 g pieczarek pokrojonych w plasterki
- 3 ogórki kiszone, starte
- 100 ml soku z ogórków kiszonych
- 15-20 drylowanych oliwek (zielonych i czarnych) pokrojonych w paski
- 10 g kaparów

do podania:
- natka pietruszki
- plastry cytryny


W dużym garnku zagotowujemy wywar, dodajemy kiełbaskę. Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oleju słonecznikowego, szklimy na nim cebulę, dodajemy koncentrat, marchew oraz cukier - całość dusimy 5 minut, często mieszając. Zawartość patelni przekładamy do wywaru. Na tej samej patelni rozgrzewamy ostatnią łyżkę oleju i smażymy na niej pieczarki, aż się zarumienią. Grzyby dodajemy do zupy razem z ogórkami i sokiem. Na koniec dodajemy oliwki oraz kapary, gotujemy 2-3 minuty. Solankę podajemy z plastrami cytryny, posypaną pietruszką.


Smacznego!

* Autorka proponuje dobrej jakości salami, ale ja postawiłam na inne mięso - w wielu innych przepisach na solankę znalazłam właśnie kiełbaskę.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...