wtorek, 24 kwietnia 2018

granola kokosowa z czekoladą

Zdecydowanie zbyt rzadko eksperymentuję z granolą. Uczepiłam się jak rzep jednej receptury (KLIK) i zapomniałam jak wielkie pole do popisu daje to danie. Ostatnio mam ochotę na kokosowe nuty więc poniższa wersja szczególnie mi odpowiada. Gorzka czekolada jest również zawsze mile widziana! Dla mnie granola to wciąż główna opcja na śniadanie i chyba powinnam bardziej rozwinąć skrzydła w dziedzinie jej przygotowywania :)

Dobrego dnia!


granola kokosowa z czekoladą
(wg przepisu z książki "DZIEŃ DOBRY - śniadania z Małgosią Mintą")


składniki:

- 150 g miodu
- 50 ml oleju kokosowego
- szczypta soli
- szczypta cynamonu
- 500 g płatków owsianych górskich
- 100 g wiórków kokosowych
- 100 g dużych płatków kokosowych
- 100 g gorzkiej czekolady pokrojonej w drobną kostkę


Piekarnik rozgrzewamy do 160 stopni. W rondelku rozpuszczamy miód, olej, sól i cynamon. Płatki owsiane oraz wiórki kokosowe umieszczamy w misce, zalewamy miodowym płynem, mieszkamy i odstawiamy na 10 minut. Granolę rozkładamy równomiernie na dwóch blachach wyłożonych papierem, pieczemy 25 minut. Po tym czasie dodajemy duże płatki kokosowe, mieszamy i pieczemy kolejne 15 minut, studzimy. Do ostudzonej granoli dodajemy posiekaną czekoladę, mieszamy i przekładamy do szczelnego pojemnika.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...