poniedziałek, 18 lipca 2022

cytrynowa sałatka z młodymi ziemniakami, grillowanymi szparagami i cukinią

Do szparagów przekonałam się dopiero w tym sezonie. Na blogu zamieściłam w przeciągu tych niemal 10 lat tylko dwa przepisy z ich użyciem i długo zachodziłam w głowę jak można je tak uwielbiać!? Dojrzałam do ich smaku dopiero teraz i w ostatnich tygodniach są stałym gościem w mojej lodówce. Lubię je gotowane na parze, jako dodatek do śniadania czy obiadu. Ale najbardziej smakują mi w poniższej sałatce. W towarzystwie młodych ziemniaków, zgrillowane razem z cukinią, polane cytrynowym sosem i posypane prażonymi migdałami oraz skórką z cytryny.  

To będzie moja popisowa sałatka w czasie dostępności tych warzyw  💚


cytrynowa sałatka z młodymi ziemniakami, grillowanymi szparagami i cukinią


składniki: 
(na 3-4 porcje)

- ok.500g młodych ziemniaków
- pęczek zielonych szparagów
- 1 nieduża cukinia
- 2 łyżki kaparów
- garść płatków migdałów
- skórka otarta z 1 cytryny

sos
- łyżka musztardy
- łyżka octu jabłkowego 
- sok z 1 cytryny
- 2-3 łyżki kaparów, odsączonych
- 4 łyżki oliwy z oliwek
- świeżo zmielone sól i pieprz


Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni. Ziemniaki dokładnie myjemy, kroimy w ćwiartki, umieszczamy w zimnej osolonej wodzie, zagotowujemy i gotujemy na małym ogniu przez ok.15 minut, do ulubionej miękkości, ugotowane odcedzamy i chwilę studzimy. W międzyczasie kroimy w plastry cukinię, ze szparagów odkrajamy twarde końcówki i jeśli warzywa są dość grube to przepoławiamy je wzdłuż. Cukinię i szparagi kładziemy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, skrapiamy oliwą i wstawiamy do piekarnika na 15-20 minut, do lekkiego zrumienienia. Cytrynę sparzamy wrzątkiem, ścieramy żółtą skórkę na tarce o drobnych oczkach, z reszty cytryny wyciskamy sok. Wszystkie składniki sosu umieszczamy w miseczce i dokładnie mieszamy. Płatki migdałów prażymy na suchej patelni.
Na dużym talerzu układamy ugotowane młode ziemniaki, na nich rozkładamy pieczone warzywa. Całość polewamy sosem, dekorujemy migdałami i otartą skórką cytryny.


Smacznego! 


Przepis z książki "QUICK&EASY" Deliciously Ella.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...