czwartek, 14 stycznia 2021

zupa krem z papryki i soczewicy, na mleku kokosowym

Miałam jakiś czas temu niezbyt przyjemną przygodę z kremem z papryki. I zablokowałam się na kilka lat, aż do wczoraj. Postanowiłam znów dać szansę zblendowanej papryce 😉Ugotowałam ją z dodatkiem czerwonej cebuli, soczewicy i mleka kokosowego. Na koniec kapka przecieru pomidorowego i soku z cytryny i wyszła świetna, sycąca zupa którą ze smakiem zjadłam na dzisiejsze śniadanie wraz z grzankami z domowego chleba gryczanego 💛

zupa krem z papryki i soczewicy


składniki:
(4-6 porcji)

- 2 czerwone papryki
- szklanka czerwonej soczewicy
- 1 nieduża czerwona cebula
- puszka mleczka kokosowego
- 1-1,5 szklanki wody
- pół łyżeczki pieprzu
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżka koncentratu pomidorowego
- sok wyciśnięty z połowy cytryny
- do podania: oliwa, prażone płatki migdałów, kiełki, opiekane grzanki z ulubionego pieczywa


W dużym garnku rozgrzewamy 1-2 łyżki oliwy i szklimy na niej pokrojoną w pióra cebulę. Po kilku minutach dodajemy pokrojoną w paski paprykę, całość dusimy 5 minut. W międzyczasie dokładnie płuczemy soczewicę, dodajemy ją do garnka wraz z mlekiem kokosowym, wodą, solą oraz pieprzem. Zupę gotujemy pod przykryciem przez ok.15-20 minut, aż soczewica będzie miękka. Na koniec dodajemy koncentrat i sok z cytryny, doprawiamy ewentualnie jeszcze raz pieprzem i solą. Zupę miksujemy na gładki krem i podajemy na ciepło z dodatkiem oliwy, prażonych migdałów i kiełków, w towarzystwie ciepłych grzanek z ulubionego pieczywa. 


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...