środa, 18 marca 2020

tarta z duszoną cebulą i pieczoną dynią

Tak jak ostatnio wspominałam, wróciłam do pieczenia tart! Wiem, że każdy z nas ma w obecnej sytuacji inne zapasy, a nawet inny apetyt ;) Ale jako że głęboko wierzę w terapeutyczną i podnoszącą na duchu moc przygotowywania zdrowych posiłków dziś dzielę się przepisem na moje "kryzysowe" danie. Wystarczy trochę kaszy (choć u mnie akurat była komosa ale świetnie sprawdzi się też kasza jaglana), 2 jajka, dużo cebuli, trochę sera i dostępne pod ręką warzywo nadające się do grillowania (użyłam dyni bo miałam jej ponad 6 kg… )  i 4 duże porcje obiadowe gotowe!

Na zdrowie :)

tarta z duszoną cebulą i pieczoną dynią


składniki:

spód
- 200 g komosy ryżowej (lub np. kaszy jaglanej bądź innej ulubionej kaszy)
- 2 jajka
- 50 g sera typu parmezan (opcjonalnie)
- płaska łyżeczka soli
- świeżo zmielony pieprz

wierzch
- 2 szklanki pokrojonej w kostkę dyni + odrobina oliwy + ulubione przyprawy (u mnie tymianek)
- 3-4 duże cebule (najlepiej czerwone lub mieszane) pokrojone w grube ( ok.0,5cm) plastry
- 1 łyżka oliwy
- 2 łyżki octu balsamicznego
- niewielka ilość ulubionego sera (u mnie feta)
- zioła do podania


Komosę lub kaszę gotujemy wg instrukcji na opakowaniu. W międzyczasie pieczemy skropioną oliwą i doprawioną przyprawami dynię w 200 stopniach przez ok.20 minut. Na dużej patelni dusimy do miękkości na oliwie i occie balsamicznym pokrojoną w krążki cebulę. Ugotowaną komosę łączymy w misce z jajkami i parmezanem (opcjonalnie), doprawiamy solą i pieprzem. Z powstałej masy formujemy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia duży placek o grubości do 1 cm. Pieczemy go w 200 stopniach przez ok. 20 minut. Po tym czasie na spód wykładamy duszoną cebulę oraz pieczoną dynię, posypujemy serem i zapiekamy kolejne 20 minut. Podajemy posypane świeżymi ziołami. Smakuje świetnie i równie dobrze się kroi!


Smacznego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...